Smakfulle og sunne oppskrifter for mennesker ønsker å leve 100 % naturlig glutenfritt

"100 % NATURLIG" er Lene Simonsens blogg om sunn mat i en frisk kropp. Denne bloggen kommer til å følge prosessen med utgivelsen av kokeboken med samme navn, og i tillegg kommer den til å inneholde nye oppskrifter og tips, og nye prosjekter og bøker. Hovedfokuset er at flest mulig oppskrifter skal være 100 % naturlig frie for gluten, og at mange også skal være helt uten sukker, melk og gjær. Dette er mat for cøliakere, allergikere og matintolerante, som ønsker å fokusere på smakfull mat og god helse. Bevisste mennesker som ønsker å holde seg borte fra enkelte matvarer og spise sunt, vil også ha nytte av boken og bloggen.

onsdag 11. august 2010

ALT er GLUTENFRITT

Jeg har nettopp funnet ut at det ikke er helt lett å få med seg at ALT på denne bloggen og i kokeboken er GLUTENFRITT! Jeg har selv cøliaki, og grunnen til at denne boken nå snart kommer ut, er at jeg for fire år siden måtte endre kostholdet, og da ikke fant gode, sunne og glutenfrie oppskrifter noen plass...



Jeg har fotografert litt i dag også (fordi jeg ikke var helt fornøyd med alle bildene som ble tatt før ferien). Her får dere se bilder av grove muffins med eple, kanel og mandler, focaccia og pizzamuffins. Oppskriftene kommer i kokeboken :)




11 kommentarer:

  1. der sikker bare jeg som ikke kan lese. for det står jo i overskriften din :-)må si at det er utrolig godt å se at det er en som gjør dette.
    har altid drømt å lage en slik kokebok selv.. men har ikke ideer nok til det. så flott at du gjør dette..
    har selv en sønn på snart 5 som har hatt diagnosen i snart 3 år.. og i sommer ble jeg akutt syk med magesmerter og innleggelse på sykehus i tyskland. jeg er fortsatt ikke bra og begynner å lure på om det fakstik er cøliak på meg også...men vi får se. skal til lege igjen i morgen..
    gleder meg til se det ferdig resutatte av din kokebok..

    SvarSlett
  2. Bare fint å kunne presisere enda mer at dette er glutenfri kost:) Du må ha masse lykke til hos legen i morgen! Håper at de finner kjapt ut hva det er... Magetrøbbel er ikke noe gøy - det kan jeg skrive under på! Hvis det skulle være cøliaki, så har du da heldigvis litt erfaring med dette kostholdet... Godbedringsklem fra meg

    SvarSlett
  3. Heihei, kjempebra og nyttig blogg:)) Jeg skal spre den til mine glutenfrie bekjentskaper :)) Jeg har også en glutenfri blogg, men det blir ikke så ofte skrevet.. den heter glutenfrie opplevelser.

    Jeg gleder meg til å lese mer i din :)

    SvarSlett
  4. Hei Hagemor! Takk for koselig hilsen:) Jeg kommer til å følge dine blogger også! Utrolig kjekt å komme i kontakt med så mange som har samme interesser som en selv. Lene

    SvarSlett
  5. Hei :D
    Superflott!!
    Med cøliaki selv er det hærlig med flere oppskriftsbøker på markedet!
    Har laktoseintoleranse i tillegg, så prøver å lage god og næringsrik mat...veldig bra med flere tips på hvordan få dette til.
    Henger meg på som følger,for dette er intr.
    Klem og go`helg :D

    SvarSlett
  6. PS! Jeg har en hovedblogg også, der har jeg noen oppskrifter på gluten og laktosefri mat. Har skrevet litt om det å ha matintoleranse også.
    Veldig gøy å bli "kjent" med flere med samme utfordring :)

    SvarSlett
  7. Hei Hanne-Rita, og takk for gode ord:)Jeg blir mer og mer fasinert av denne nye "verdenen" der en kan komme i kontakt med så mange som har de samme utfordringene som en selv, og som klarer å glede seg over alt som er kjekt, vakkert, spennende og ikke minst utfordrende. Jeg har nå lagt meg til som følger av begge de flotte bloggene dine:) God helg til deg også! Klem Lene

    SvarSlett
  8. Takk for koseleg kommentar på bloggen min! Og du har ein kjekk blogg - no har du fått ein ny lesar. Eg har sjølv cøliaki (og diabetes) og gler meg til boka di kjem! Alltid kjekt med gode matoppskrifter!

    SvarSlett
  9. Veldig bra blogg. Skal kjike innom her fleire ganga.
    Eg har også matblogg, om du har lyst til å ta en titt :)
    Ha en fin søndag
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei Ragnhild og Anna Lisa! Kjekt at dere vil følge bloggen min:) Håper dere finner noe som faller i smak! Klem Lene

    SvarSlett
  11. Du har med andre ord laget boken jeg alltid har drømt om, fordi jeg havnet i samme situasjon, bare at all min mat også må være uten melk og laktose! Har lagt meg til som følger hos deg, også får du kikke innom og se på oppskriftene mine om du er interessert!

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver en kommentar! Alltid kjekt å lese:)